مخازن استیل و کاربرد در صنایع غذایی

sunMachinary 17993945015

مخازن استیل و کاربرد در صنایع غذایی

 

مخازن استیل یکی از مهم‌ترین عناصر در خط تولید صنایع بهداشتی، غذایی و حساس محسوب می‌شود. مخازن استیل یکی از مخازن فلزی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی میباشد که جهت ساخت بدنه آن از جنس ورق استیل استفاده می شود و قیمت آن حسب مورد استفاده و ملحقاتی همچون همزن الکتریکی (الکتروموتور)، مبدل حراراتی و … تعیین می گردد. این محصول برای نگهداری سیالات کاربرد دارد.

 

10000 litre ss water storage tank 500x500 1

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

مراحل ساخت مخازن استیل

 

برای ساخت مخازن استیل ابتدا نیاز به یک نقشه داریم.( در نقشه، ضخامت و تعداد فلنچ های ورودی و خروجی بهمراه ابعاد مشخص شده است.)

سپس سازنده با توجه به نیاز مشتری و نقشه در دسترس متریال مورد نیاز را خریداری می نماید.

بعد از خرید صفحات استیل از سوی کارفرما یا پیمانکار طبق نقشه  پیمانکار شروع به نورد ورق ها و چیدمان آن می کند. در صورتی که مخزن بیشتر از ۲۰ هزار لیتر باشد ساخت مخزن در محل مشتری (محل قرارگیری مخزن) انجام می شود.

مشخص کردن نوع جوش در ساخت و تست جوش در مراحل ساخت یکی از نکات اساسی است. زیرا کارفرما همانطور که در قرارداد با پیمانکار درج می کند نیاز دارد که مخزن ، بار (فشار بر سطح) خاصی را تحمل نماید.

در هنگام ساخت مخزن استیل اتصالات، فلنچ ورودی و خروجی و سایر اتصالات مورد نیاز به مخزن وصل می شوند.

بعد از اتمام یک تست از مخزن گرفته می شود که عموما بصورت رادیوگرافی می باشد.

 

articles resized 1200 729 497 1556512952 oil gas storage tanks

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

انواع مخازن استیل بر اساس شکل ظاهری

 

مخزن استیل عموما به حالت استوانه ایستاده ساخته می شوند که بیشترین تیراژ تولید را شامل می شوند. اما میتوان شکل هندسی این مخازن را بصورت زیر دسته بندی نمود:

استوانه ای

مکعبی

هرمی

کروی

مخروطی

 

stainless steel tanks 1

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

کاربرد صنایع استیل در صنایع مختلف

 

این مخازن در:

تولید صنایع غذایی

تولید محصولات لبنی

تولید عرقیات گیاهی

صنایع داروسازی

صنایع شیمیایی

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مصرف فوق‌العاده ویژه‌ای دارند.

 

sstank

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

مهم‌ترین کاربردهای مخزن استیل در کارخانه‌های صنعتی

 

مخازن استیل از مهم‌ترین عوامل و تجهیزات برای طراحی و ساخت خطوط مختلف صنایع غذایی و بهداشتی می‌باشند که به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر زنگ‌زدگی دارند برای نگهداری و عمل آوری سیالات در صنایع مختلف غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

برج خنک کننده

 

کولینگ تاور یا همان برج خنک کننده یکی دیگر از کاربردهای مخازن استیل است. برج خنک کننده یکی از بخش های جدائی ناپذیر در فرایندهای صنعتی به حساب می آید. این برج آب سرد مورد نیاز در فرآیندهای صنعتی مانند تزریق پلاستیک، فولاد سازی، صنایع غذایی، صنایع ریخته گری، صنایع آبمیوه و یا تهویه مطبوع را فراهم می کند. در برج خنک کننده، مکانیسم انتقال گرما از طریق تبخیر اتفاق می افتد.

 

بویلر روغن

 

یکی دیگر از کاربردهای مخازن استیل در صنعت وسیله ای به نام بویلر روغن است. بویلر روغن وسیله ای است که سیال عامل در آن به نقطه جوش می رسد. به همین دلیل این دستگاه را به نام دیگ بخار نیز می شناسند. بویلرها به طور معمول برای تولید آبگرم و بخار مورد استفاده قرار می گیرند. ماده سیالی که از این دستگاه به دست می آید مورد مصرف های گوناگون قرار می گیرد. تولید برق، گرمایش محیط، رطوبت دهی، و حرکت لوکوموتیو جز این موارد هستند.

 

کاربرد مخازن استیل دوجداره و سه جداره

 

از آنجایی که در بسیاری از موارد لازم است محتوای مخزن در دمای ثابتی نگهداری شود و با محیط مجاور نیز ارتباطی نداشته باشند از مخازن دوجداره در صنایع مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این، در مواردی لازم است محتوای مخزن در معرض عملیات حرارتی (سرمایش یا گرمایش) قرار گیرد. در چنین مواردی جداره سوم با کمک آب سرد و بخار امکان بالا یا پایین آوردن دما را فراهم می‌کند.

 

 

امتیاز: 1/ 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *