دستگاه شیردوش – شیردوش سیار دو واحدی

دستگاه شیردوش

دستگاه شیردوش – شیردوش سیار دو واحدی

 

در زمینه دامپروری و پروش دام ، شیردوش ها رایج ترین دستگاه ها می باشند که برای شیر دوشی دام ها استفاده میشوند. این دستگاه ها علاوه بر حفظ بهداشت کامل شیر ، باعث افزایش سرعت شیردوشی و افزایش حجم آن می گردند. در راستای رفع این نیاز دامپروران ، تولیدکنندگان مختلفی این دستگاه ها را تولید میکنند. نکته قابل توجه در زمینه خرید این نوع دستگاه ها ، کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آنها می باشد. زیرا برای افزایش راندمان و دوام دستگاه ، سازنده باید در عین رعایت استانداردها از قطعات با کیفیت در ساخت این دستگاه ها استفاده کند. دستگاه شیردوش سیار دو واحد گاوی یکی از ماشین آلات ضروری گاوداری های کوچک و بزرگ است. وظیفه ی دستگاه های شیردوش سیار دوشیدن شیر گاوها را به صورت سیار بر عهده دارند. این نوع شیردوش ها در هر نوع گاوداری قابل استفاده است. شیردوش های دو واحد این توانایی را دارند که دو راس گاو را در یک زمان شیردوشی کنند. این مدل از شیردوش های سیار گاوی مجهز به مخزن خلاء یا بالن می باشند. تاثیر این بالن در این است که از تخلیه ناگهانی خلاء ایجاد شده هنگام اتصال راس دوم جلوگیری می نماید.

 

zs1wxdud.xkh .PM1

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

مزایای ماشین شیردوشی

 

صرفه جویی در هزینه های کارگری

کاهش وابستگی به کارگران ماهر دامداری

سه تا چهار برابر سرعت بیشتر در دوشش نسبت به دوشش با دست

افزایش تولید شیر

افزایش کیفیت شیر

کاهش استرس دامها در زمان دوشش به علت ایجاد شرایط یکنواخت دوشش

 

shirr 2

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

قطعات ماشین شیردوشی

 

شاسی دستگاه : شاسی دو وظیفه به عهده دارد: ۱) نصب قطعات شیردوش بر روی آن و ۲) ایجاد منبع و فضایی برای ذخیره خلا . در صورت استفاده از لوله یا قوطی های سبک، این منبع پس از مدت کوتاهی سوراخ می شود و دستگاه شیردوش، بدون استفاده می گردد. با استفاده از لوله ها و ورق های سبک و بی کیفیت میتوان قیمت دستگاه را کاهش داد. کوره ای و یا اسپری بودن رنگ شاسی نیز در طول عمر دستگاه و قیمت آن تاثیرگذار است. شاسی های با رنگ کوره ای گرانتر و با دوام ترند.

پولساتور : پولساتور قلب دستگاه شیردوش، و یکی از مهمترین قطعات یک واحد شیردوشی است. دو نوع پولساتور بر روی دستگاه شیردوش سیار نصب می شود:
پولساتور بادی
پولساتور برقی

 

 پمپ خلا و الکتروموتور (یونیت خلا)پمپ خلا قسمتی از دستگاه شیردوش، است که بدون آن شیردوشی معنایی ندارد. چند مورد بر قیمت یونیت خلا تاثیرگذارند:

کیفیت الکتروموتور (قیمت حدود صد هزار تومان ارزانتر یونیت با الکتروموتور یک برند در مقایسه با الکتروموتور برند دیگر)

کیفیت و آلیاژ استفاده شده در تولید پمپ وکیوم

طراحی حجم و ظرفیت پمپ

 

 

 

امتیاز: 1/ 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *