شیر برقی دانفوس

1351516

شیر برقی دانفوس

 

شیر برقی یه قطعه پرکاربرد در صنعت هست که وظیفه قطع و وصل جریان سیال را به عهده دارد و معمولا به روش الکترومغناطیسی انجام میشود.این شیرها در دو نوع معمولی باز  و معمولی بسته ساخته شده اند که بیان کننده حالت شیر، در وضعیت عادی است. وقتی جریان الکتریکی به آن میرسد، بوبین تحریک شده و از طریق یه سیم پیچ مغناطیس شده، باعث تولید حرکتی مکانیکی خطی شده و دریچه عبور سیال، باز یا بسته شود. با قطع جریان الکتریکی، دوباره تغییر وضعیت ایجاد شده و شیر به حالت نرمال خود برمیگردد. شیر برقی دانفوس نیز یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت می باشد. که امروزه در صنایع گوناکونی از آن استفاده می شود.

 

برقی دانفوس Danfoss

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

کاربرد شیر برقی دانفوس

 

شیر برقی دانفوس برای کاربردهای خاص در صنایع برودتی در اندازه‌ و دریچه‌های مختلف طراحی شده است و در بسیاری از اندازه‌های مختلف، نوع اتصال و کویل با ولتاژ و فرکانس رایج در دسترس هستند.

شیر برقی دانفوس، در دو نوع جوشی و یا مهره‌ای بسته به سایز آن موجود است و یکی از انواع شیرآلات و کنترل‌کننده‌های تولید شده برای استفاده در محدوده دمای مناسب آن در کارهای برودتی طراحی شده است.

این شیرها برای حوزه تبرید و در انواع استانداردها برای مبردهای فریونی و آمونیاکی موجود هستند.

این دسته از شیرها در برگیرنده شیرهای فشاری فولاد ضد زنگ و شیر برقی‌های پالسی نیز هستند.

شیر برقی دانفوس با اعمال نیرویی الکتریکی عمل و میزان جریان مبرد را در یک سیستم فرایندی قطع و وصل می‌کند.

شیربرقی یا سولنوئید ولو در دو حالت قطع و وصل جریان سیال را کنترل می‌کنند و شامل یک شیر که به یک مکانیزم بوبین برقی متصل می‌شود، است.

شیر های برقی دارای مزایایی همچون سرعت در انجام کار، قابل اعتماد بودن، قطع و وصل سریع و مطمئن، دوره سرویس طولانی، طراحی یکپارچه، و جریان برق مصرفی کم هستند.

 

266456 165b3a8e c2fa 4c0c b179 f221d889fe51

گروه کارخانجات صنعتی رادفر

 

شیر برقی دانفوس قابل استفاده در انواع سیکل‌های برودتی و تهویه مطبوع بوده و با اکثر مبردهای رایج از جمله R22، R134a، R410a، R404a، R407C، R410a و R507 سازگاری دارد.

بازی دمایی کارکرد این شیرها از ۴۰ درجه زیر صفر تا ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و تا حداکثر فشار ۳۲ بار قابل استفاده است.

امتیاز: 2/ 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *